U-Boot II przełamany

Głębokość : 62m
GPS: 18°5249,6 E, 54°3400,0 N

Głębokość na wraku 62,5 m
Głębokość na dnie 67 m .

Okręt podwodny Kriwegsmarine. Brak jakichkolwiek danych o miejscu, dacie wodowania, przebiegu służby oraz o dacie i okolicznościach zatonięcia.
Z dotychczasowych ustaleń wynika, że jest to okręt podwodny Typ VII c.

Okręty typów VII B i VII C miały przedłużone kadłuby dla zwiększenia objętości wewnętrznej oraz dla umożliwienia montażu wysokoprężnych silników spalinowych o większej mocy. Na późniejsze udoskonalenia składały się większa operacyjna głębokość zanurzenia , przekonstruowany kiosk oraz chrapy. W kilku jednostkach zdemontowano działo pokładowe.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną zatonięcia mogły być kolizja lub wejście na minę.

Głębokość maksymalna 67 m. Wrak leży około 4 mil od portu w Helu, na lewej burcie pod kątem 45°.
Na wraku często występują silne i zmienne prądy. Jest niewiele sieci, jedynie w okolicy kiosku i na rufie występuje dużo żyłek wędkarskich.
Okręt w części dziobowej i rufowej jest dobrze zachowany, kiosk mocno zniszczony.

    
Porozrzucane fragmenty wyposażenia „U-Boota II”

Wymiary (w zależności od roku budowy) - długość 67,10 - 68,70 m szerokość na owrężu 6,20 - 6,90 m, zanurzenie 4,80 - 5,10 m, wyporność nawodna 860 - 999 t, wyporność podwodna 1070 - 1369 t .
Napęd 2 silniki Diesla MAN typuM6V40?46 o mocy 2800 KM każdy, 2 silniki elektryczne AEG i/lub BBC o mocy 375 KM każdy, 2 śruby napędowe o średnicy 1,62 m .
Uzbrojenie 5 wyrzutni torped 533 mm 1 działo 8,8 cm 1 działko 3,7 cm.

 

Nadchodzące wyprawy :

  • Brak zaplanowanych wypraw


Zapytaj o wypłynięcia